Petr Hladík ke znovuotevření mateřských škol. O konkrétním termínu otevření rozhodnou městské části.

Petr Hladík ke znovuotevření mateřských škol. O konkrétním termínu otevření rozhodnou městské části.

Vážení rodiče,

Rada města Brna na svém zasedání schválila doporučení znovuotevřít mateřské školy k termínu ukončení nouzového stavu, tedy od 18. května 2020, přesný termín bude záviset na rozhodnutí městských částí. Pozorně proto sledujte web své mateřské školy a buďte v kontaktu s vedením školy, aby vám žádné informace neunikly.

Níže zveřejňuji doporučení týkající se zajištění dostatečných hygienických opatření, která jsou určena ředitelům škol, konkrétní informace byste se měli dozvědět v dostatečném předstihu od vedení mateřské školy.

S úctou Petr Hladík
1. náměstek primátorky města Brna

Doporučení statutárního města Brna ke znovuotevření mateřských škol zřizovaných městem Brnem a jeho městskými částmi

(Určeno především ředitelům škol a jejich pracovníkům)

1. Detailně se seznámit s metodikou MŠMT „Provoz mateřských škol v období do konce školního roku 2019/2020“
vydanou dne 30. 4.2020 a připravit její aplikace na podmínky jejich MŠ

2. Provést průzkum zájmu rodičů o termínu otevření MŠ a současně poskytnout rodičům informace o rizikových
skupinách, zaslat jim vzor čestného prohlášení a stanovit termín zpětné vazby pro vyjádření rodičů.

3. Neprodleně navrhnout setkání se zřizovatelem a mít pro toto setkání vyhodnocena stanoviska rodičů a vzdělávací
podmínky školy – personální i organizační.

4. Pokud se bude otvírat MŠ v jiném termínu než 18. 5. 2020 je třeba mít vyjádření zřizovatele, že bylo projednáno přerušení provozu
mateřské školy, a to v souladu s vyhláškou o předškolním vzdělávání č. 14 /2005 Sb. v platném znění.

5. Provést úpravu Školního řádu – organizační část (vytvořit dodatek, se kterým budou prokazatelně seznámeni i rodiče).

  • Eliminovat vstup dospělých osob přivádějících dětí do prostor MŠ (pokud je to možné, např. využít i možnost
    zkrácení délky provozu MŠ).
  • Promyslet organizaci chodu MŠ včetně stravování (podávání stravy, aby děti neseděly v bezprostřední blízkosti,
    možnost postupného stravování ve skupinách, apod.).
  • Promyslet organizaci odpoledního odpočinku s využitím všech volných prostor.
  • Promyslet organizaci vydávání dětí po obědě i po odpoledním odpočinku.

6. Zabezpečit potřebné dezinfekční a ochranné pomůcky pro zaměstnance ve spolupráci se zřizovatelem.
Doporučujeme zveřejnit všeobecné informace i na webových stránkách školy podle nastavených podmínek každé MŠ,
například:

  • Pro všechny osoby přicházející před budovu školy platí povinnost zakrytí úst, nosu a dodržování odstupu 2 metry.
  • Děti si přebírá pedagog MŠ před vstupem po změření tělesné teploty.
  • Minimalizuje se shromažďování osob před MŠ.
  • Zákonní zástupci nebo jiné cizí osoby nebudou vstupovat do budovy MŠ.
  • Děti si neprodleně po přezutí a převlečení musí důkladně (20 až 30 sekund) umýt ruce vodou a tekutým mýdlem.
  • Dodržují se hygienické podmínky při úklidu, umývání a dezinfekci povrchů.
  • Používají se ochranné pomůcky např. u výdeje jídla, u likvidace odpadů, při dopomoci s osobní hygienou dětí.
  • Dodržuje se dostatečné větrání třídy.
  • Je uzpůsobena forma vzdělávacích činnost: prioritu mají individuální činnost, organizace aktivit směřujících na delší
    pobyt ve venkovních prostorách.
  • Děti a pedagogičtí pracovníci MŠ roušky v prostorách školy nosit nemusí.